Farligt att bada när man är gravid?

Tjohej!

Jag fick en kommentar i mitt inlägg där jag skrev att jag vart på aq-va-kul och badat bubbelbad.
Och den är ANONYMA personen skrev att det var farligt att man kunde tappa barnet?

Ehh ? Vart min första reaktion men man ska inte säga något innan man vet.
Så jag kollade upp det.

Det står en massa "farliga" saker man ska undvika här i sverige men som inte alls är "farligt" i andra länder... och det stod då bl.a att man inte ska bada för varmt för att det kunde höja fostrets puls...vilket då inte var speciellt bra. Läste även på ett forum där andra gravida samt mammor hade skrivit...Vissa av de badade varej dag till och med två ggr om dagen för att det var skönt och avkopplande och deras bm hade inte sagt något om det.

Dessutom när "det är dags" och man har värkar uppmanar de en att lägga sig i ett varmt bad för att lindra smärtan och för att man ska ta det lugnt..

Så nog om de, jag badar så ofta jag kan och får tillgång till ett badkar (eftersom jag inte har ngt hemma).
Det är skönt...punkt slut.. p.s min pojke har bra puls..så det är ingen fara sa min bm.)

Jaha, det var de... Idag har jag varit i stan och fixat en massa ärenden med pojkvän och min lillasyster..
Imorgon ska jag även in till stan med farmor min och fixa en sista sak! :D Hoppas allt går bra!

Ska även träffa SANDRA vilket var år och dar sen så det ska bli jättetrevligt.
Vi har bestämt typ hundra gånger men sen blir det aldrig av men nu sååå!

Ringde till jobbet innan... är bara sjukskriven tills imorgon så ringde min chef och berättade det..och då sa han att vi skulle ha julbord med företaget...den 26e ska vi ta tåget mot helsingborg där vi sedan ska ut med färjan och äta julbord på das boat! :D Väldigt trevligt.

Älskling och jag har även varit och fotograferats tillsammans.. tyckte det kunde bli ett fint minne (:
Så Bjuder på en bild från de.. och fler kommer ju mer jag skriver en annan dag! ;D
Inte kul att lägga upp alla samtidigt.

Puss och kram.


Kommentarer
Postat av: Malin

Först vill jag bara säga grattis till barnet!

Det är sjukt underbart med barn!

Och för de andra, jag badade sjukt ofta när jag var gravid och de var inget fel med min son när han föddes, så bada på;)

Och ime du inte har badkar hemma, duschen går lika bra när du får värkar..bara du inte har strålen direkt mot magen!

Ville bara säga de och Lycka till!



btw. hälsa matti!

Vi gick i samma klass på söderkulla.

//Malin

2009-11-20 @ 00:37:38
URL: http://denmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack så mycket!

Inte för att jag är expert eller något men de är bara att fråga ifall du behöver veta något! Alltid lättare att fråga någon som nyligen varit gravid. Hur långt är du gången förresten?

2009-11-20 @ 01:12:10
URL: http://denmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Ohh gud va kul!

Då känner du rörelse och så nu?

Jisses vad jag saknar de, de var så mysigt!

Ja jag kommer ihåg att de känndes som om tiden stog stilla. men den sista månaden kommer bara rusa iväg;)

Men ta många magbilder, ångrar att jag inte tog fler! för dom är riktigt roliga att ha!

2009-11-20 @ 13:16:05
URL: http://denmalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

menade inte att det vara farligt att bada bada,,, utan att sitta i bubbelpoolar och sånt .. strömmarna är farliga.. klart man kan bada :S.

2009-11-20 @ 13:39:05
Postat av: unique

Äh, vilket trams. Har aldrig hört något så fånigt. Fortsätt du bada bara =)

2009-11-20 @ 17:49:44
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Anonym

såååå gullig bild:D:D hihi /Emmy

2009-11-21 @ 13:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0