Onsdag.

Godmorgon.
hoppas att allting är bra med er.
Med mig är det dock sämre.. Ont i halsen och i huvudet ;(
MIna cigg var slut när jag vaknade så var tvungen att bege mig och fixa det,
Sån tur jag har så bor jag bredvid en falafel ;) Som dessutom säljer cigg.
Så det tar mig ungefär 20 sekunder att gå dit.

Idag skulle jag behövt ta mig till banken men jag vet inte om jag har ork till det =/
Ska fundera en tjugo min till :)
Annars så måste jag verkligen göra det imorgon, oavsett hur sjuk jag än är.

Förövrigt så fick jag min "röda vecka" imorse när jag gick på toa.
Och hur jävla kul är det?
Det var ju bra eftersom jag inte haft den på ett bra tag och jag började bli orolig.
Men gaah, det är nog det enda som får mig att vilja vara kille istället!

Emmy ringde mig nyss, hon sa: "ta med dig 10 kompisar och kom hit och ät"!
De fick tydligen mycket lunch över idag :)
Det var fläskkotlett m potatis och brunsås.
Hade gått ner, men det är inte min favorit!

Favoritmat just nu (allltid): Fläskfilé i ugn!

Behövs:
Fläskfilé
Potatis
Lätt & lagom paket smör.
Vitlöksklyftor
bearnaeisås
kryddor

Vitlökssmör:
Köp ett lätt och lagom smörpaket.
och köp vitlök.
Du tar och skalar vitlöken, tar en vitlökspress och pressar ner i smöret.
Du rör ihop detta, ställer in i kylen! MUMS!
Det krävs mycket vitlök.
Jag brukar använda ungefär halva smörpaketet och en hel vitlöksbunt!

Hur gör man:
-Först och främst skalar du potatisen.
-Sedan skär du poatisen i halvtunna skivor. (Jobbigt men gott).
-Sedan tar du en plåt från ugnen och lägger ut alla potatisksivorna där.
 Så det blir som ett lager liksom.
-Sen in med  plåten i ugnen.
- Då tar du fram fläskfilén som du  först rensar från fett. ( JAG HATAR FETT)
- Du skär den i ca: 3cm tjocka bitar.
- Sedan bankar du ut köttet, steker (inte så hårt stekt) det och kryddar med vad som önskas.
  ( jag kryddar med, svartpappar,aromat,kött & grillkrydda, vitlök, salt.)
- När du stekt köttet tar du ut plåten från ugnen och lägger på köttet lite överallt på poatisskivorna.
  (det ska typ täcka potatisen, det berår på hur mkt fläskfilé ni köpt)
- Sedan tar du Vitlökssmöret (se ovan) och lägger ut små klickar överallt på köttet och potatisen.
Och sen ställer du in plåten i ugnen igen i ungefär 10 min.
Då har vitlökssmöret smält, och det luktar i hela huset/lägenheten!
DONE!

Då kan du göra lite bearnaeisås/brunsås vid sidan om som du sedan tar på din tallrik!
Detta är verkligen det godaste jag vet. Och nu blev jag hungrig och sugen på detta :)

Ska se om jag kan hitta någon bild :) ( Jag fotograferar alltid mat, konstigt nog.)

Jag hittade ingen bild på den maten :(
Men hur god ser inte denna maten ut då? :D


Nu ska jag röka och vänta på att Alex <3 ska  vakna :)

Puss på er och lycka till ;)

ALEXANDER <3






Kommentarer
Postat av: emmy

natta du har inget liv!

palla att du uppdaterat 500 gånger sen jag kollade sist och sist var IGÅR!!! hahaha



fin matbeskrivning btw;) haha<3

2008-12-03 @ 22:23:55
URL: http://emmyrantzow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0